There was an error in this gadget

Follow Paul Gregory by Email

Monday, February 23, 2015

Putin is Operating a Counterfeit, Propoganda TV Station in East Ukraine

BBC Ukraine reports that Ukrainian television broadcasts have disappeared from viewer screens in the self-proclaimed People’s Republic of Donetsk.
They have been replaced by Russian and by regional channels operated by separatists (or, should I say, by their Russian puppeteers). Ukrainian efforts to reach viewers in occupied territories via more powerful signals and equipment supplied by Poland have been stymied by the fact that two thirds of viewers in occupied territory watch cable or dish-TV, which can only be serviced locally.
The BBC report does not mention a more subversive form of information sabotage – the operation of a counterfeit station that pretends to be Ukraine’s popular 1+1 channel. 

go to TheBLAZE.com

1 comment:

  1. A couple of questions:
    Are there any screenshots/footage available from Potemkin 1+1?
    If the fake channel tries to mimic the real Ukrainian 1+1, how do we know it's even called "Potemkin"?
    Wouldn't having Potemkin in the channel's name be a dead giveaway of its pro-Russian stance?
    Thanks,
    Alex, DC

    ReplyDelete